Στο αρχείο μπορείτε να βρείτε τις προτεινόμενες λύσεις για τα θέματα πανελληνίων εξετάσεων 2012 Γ΄ τάξης ημερησίου γενικού λυκείου στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ).
Προτεινόμενες λύσεις θεμάτων πανελληνίων εξετάσεων 2012 Γ΄ τάξης ημερησίου γενικού λυκείου στο μάθημα ΑΕΠΠ
02/06/2012
ΑΕΠΠ, Θέματα Πανελληνίων ΑΕΠΠ, Αξιολόγηση μαθητών/τριών, Θέματα Εξετάσεων 7 Σχόλια
Ιον. 02, 2012 @ 22:26:29
Όσον αφορά το θέμα Δ, φαίνεται ότι:
Στο ερώτημα Δ4 όπου ζητείται η κλήση υποπρογράμματος θα θεωρηθεί σωστή η απάντηση και στις περιπτώσεις:
α) που έχει υλοποιηθεί στο υποπρόγραμμα μόνο η ταξινόμηση του πίνακα και έχει υλοποιηθεί η εκτύπωση του πίνακα στο κύριο πρόγραμμα.
β) που έχει υλοποιηθεί στο υποπρόγραμμα μόνο η εκτύπωση του πίνακα και έχει υλοποιηθεί η ταξινόμηση του πίνακα στο κύριο πρόγραμμα.
Υποστηρίζοντας τις παραπάνω δύο λύσεις κάποιοι μαθητές και μαθήτριες ανέφεραν ότι το υποπρόγραμμα πρέπει να επιτελεί μόνο μία λειτουργία και γι’ αυτό το λόγο υλοποίησαν υποπρόγραμμα που επιτελεί μόνο μία από τις δύο λειτουργίες (ταξινόμηση πίνακα ή εκτύπωση πίνακα).
Η αποδοχή αυτών των προτεινόμενων λύσεων είναι πολύ σημαντική στο πλαίσιο του μαθήματος και στην ανάδειξη για μία ακόμα φορά ότι η ανάπτυξη του αλγόριθμου για την επίλυση ενός προβλήματος δεν μπορεί να περιορίζεται στον τρόπο που σκέπτεται ο εκάστοτε θεματοδότης/τρια, αλλά στον τρόπο που αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν το πρόβλημα οι μαθητές/τριες, έχοντας όμως κατά νου να μπορούν να αξιολογηθούν οι γνώσεις των μαθητών/τριών (κλήση υποπρογράμματος, πέρασμα παραμέτρων, ταξινόμηση πίνακα, εκτύπωση πίνακα κ.α.). Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό αξιοποιείται η διδακτική προσέγγιση των ανοικτών-κλειστών προβλημάτων.
Στο ερώτημα Δ5 ήδη από τα βαθμολογικά κέντρα των φυσικώς αδυνάτων είχαν θεωρηθεί σωστές δύο υλοποιήσεις (η εύρεση μήνα που είχε συνολικά την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η εύρεση ελάχιστου στον δισδιάστατο πίνακα και η θέση του μήνα). Έτσι, θα ήταν δύσκολο να τροποποιηθεί αυτή η επιλογή στη συνέχεια… Η αντιμετώπιση του προβλήματος με δύο διαφορετικές υλοποιήσεις δεν αποτελεί διδακτικό εμπόδιο των μαθητών/τριών, αλλά ανοικτή διατύπωση του ερωτήματος από τους θεματοδότες/τριες που απαιτούσε διευκρίνιση αν το ζητούμενο ήταν η εύρεση του μήνα που είχε συνολικά την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλεόν, η αξιολόγηση της γνώσης των μαθητών/τριών στην εύρεση μέγιστου (ελάχιστου) ανά γραμμή (στήλη) είχε ήδη πραγματοποιηθεί με το ερώτημα Δ3… Κατά συνέπεια η εκ νέου αξιολόγηση του ίδιου ζητήματος δεν θα συνεισέφερε στην πληρέστερη αξιολόγηση των μαθητών/τριών.
Καλά αποτελέσματα!
Ιον. 03, 2012 @ 09:36:17
Θα κάνω ένα σχόλιο για το θέμα Γ και τον έλεγχο του ονόματος στο τέλος της Όσο, ως προς το κριτήριο του ποσού… κάτι που απαιτείται στην ανάπτυξη του αλγόριθμου με Όσο.
Εντάξει αποτελεί ένα λεπτό ζήτημα που πάρα πολλές φορές περνά απαρατήρητο από εμάς και άρα και από τους μαθητές/τριες. Είχα την ελπίδα όμως ότι οι θεματοδότες/τριες θα το είχαν στο μυαλό τους και θα το λάμβαναν υπόψη τους στην ενδεικτική λύση του συγκεκριμένου θέματος, που το δίνουμε προς λύση στους μαθητές/τριες για να δουν και αυτό το λεπτό σημείο και παρέχεται η ευκαιρία για την συζήτηση της χρήσης Μέχρις_ότου σε σχέση με την Όσο.
Βέβαια δεν θα ήταν δυνατό να κοπεί πάνω από μία μονάδα σε όλο το θέμα Γ που ζητούσε αρκετά πράγματα, αλλά η έγκυρη λύση τουλάχιστον από τους θεματοδότες/τριες ήταν/είναι απαραίτητη.
Ιον. 05, 2012 @ 21:54:42
μια ερωτηση για το θεμα Γ
εγω προσωπικα βλεποντας το «να μην μπορει να εξυπηρετηθει ουτε ενα εργο μικρης κατηγοριας» εβαλα ενα μετρητη και σε περιπτωση που δε μπορουσε να εξυπηρετησει ενα εργο μικρης κατηγοριας τον εκανα 1 και τερματιζα τον αλγοριθμο(εβαζα αν διαθποσο-επιδ>=0 και με αλλιως και τοτε τον εκανα 1),δεν εκανα αυτο με την επιδοτηση του μικροτερου εργου στη συνθηκη(0,6*200.000)…αυτο θα ληφθει ολο λαθος,θα μου παρουνε μονο τα μορια που επιαναν τη συνθηκη της οσο η ειναι επισης σωστο?
Ιον. 05, 2012 @ 22:49:57
Θα ήταν καλύτερα να γράψεις το σχετικό τμήμα αλγόριθμου για να φανεί αν είναι σωστό ή λάθος. Δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα από αυτό που μου γράφεις…
Ιον. 05, 2012 @ 23:12:56
στο σημειο της ΟΣΟ εκανα το εξης
s εκχωρηση 0
ΟΣΟ ερτελος ΚΑΙ s<1 EΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΔΙΑΒΑΣΕ μπατζετ
ΑΝ μπατζετ=0 ΤΟΤΕ
κανω τις δουλειες που ζηταει
ΑΛΛΙΩΣ
s εκχωρηση s+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΛΛΙΩΣ
επιδ εκχωρηση μπατζετ*0.7
ΑΝ διαθ_ποσο-επιδ>=0 ΤΟΕ
κανω τις εντολες
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΕ ερ
Τ_Ε
δεν ξερω ποσα μπορειτε να καταλαβετε,αλλα σε γενικες γραμμες εβαλα αν δεν μπορει να εξυπηρετησει γενικα ενα μικρο εργο να σταματαει…αμα γνωριζετε πως βαθμολογουν οι βαθμολογητες και μπορουσατε να κανετε μια εκτιμηση θα ηταν καλο…
Ιον. 05, 2012 @ 23:44:17
Ψιλοκατάλαβα τι κάνεις. Δεν θα ληφθεί όλο λάθος. Κάτι θα χάσεις (π.χ. 2 μονάδες), αλλά όχι παραπάνω… αρκεί να έχεις σωστά τα υπόλοιπα…
Καλά αποτελέσματα!
Ιον. 05, 2012 @ 23:15:04
δεν ξερω γιατι δε μου εμφανιζει τα συμβολα μικροτερο μεγαλυτερο σε καποιες περιπτωσεις,εκει ειναι ερ διαφορο του τελος και στο μπατζετ μεγαλυτερο ή ισο του 0